Produkty bankowe stale ewoluują. Instytucje finansowe nie stawiają już tylko na kompleksowe kampanie reklamowe. Zgodnie z polityką idei CSR poszerzają spektrum swoich usług o nowe technologicznie zastosowania i dbałość o konsumenckie interesy. Migracja danych do cyberprzestrzeni otwiera przed bankami wrota możliwości.
Konto osobiste to już nie tylko anonimowy rachunek w banku. Zgodnie z filozofią wszystkich banków , klient ma utożsamiać się ze swoim bankiem. W ramach tego rodzaju polityki instytucje bankowe robią wszystko aby zmotywować Polaków do skorzystania właśnie z ich usług. Standardowe dotychczas konto osobiste zostało uatrakcyjnione o innowacyjne zastosowania takie jak internetowy dostęp do transakcji. Niektóre banki udostępniają klientom możliwość ingerencji w wygląd swojego panelu obsługi. Ponadto coraz więcej operatorów bankowych podnosi jakość swojego rachunku poprzez dodatkowe usługi takie jakie pakiety assistance. Coraz częściej stosowanym przez banki wabikiem jest usług concierge. Polega ona na przydzieleniu klientom osoby w charakterze osobistego doradcy. Porównanie kont osobistych nie odbywa się już tylko na [płaszczyźnie opłacalności kosztów. Dzisiaj liczy się coś więcej. Silna konkurencja na rynku obliguje instytucje finansowe do walki o klienta. Minimalizacja kosztów i najwyższy standard obsługi to stały punkt w bankowych prospektach. Nie zawsze jednak jest tak kolorowo jak przedstawiają to bankowe oferty. Wiele rachunków okupionych jest dodatkowymi warunkami i kosztami. Przykładem może być uzależnienie braku opłat od regularnych wpłat na konto. Zanim zdecydujemy się na określony bank warto skorzystać z internetowego narzędzia „Porównanie kont osobistych”. Warto wybierać te zestawienia, które porównują rachunki na wielu płaszczyznach.