Granice między internetowym a tradycyjnym kontem bankowym stopniowo się zacierają. Dzisiaj co drugi bank oferuje w swojej ofercie dostęp do rachunku drogą elektroniczną. Do wyboru mamy dwa rodzaje kont osobistych. Jedne to połączenie standardowych oddziałów z funkcją obsługi przez internet. Drugi to w pełni internetowe konto – w tym przypadku nie odwiedzimy instytucji osobiście ponieważ oddział w wersji fizycznej nie istnieje. Oprócz dostępu do transakcji poprzez internet i minimalizacji kosztów, banki raczą swoich klientów dodatkowymi bonusami. Jednym z nich jest usługa dodatkowa taka jak: zwrot części wydatków dokonanych za pomocą karty, premie za regularne korzystanie z rachunku, usługi typu concierge, opieka medyczna, ubezpieczenie assistance. Tak szeroki wachlarz możliwości wynika z coraz większej konkurencji w sektorze bankowym. Instytucje wręcz biją się o nowych klientów. Konsumenci mają zatem ciężki orzech do zgryzienia. Mnogość intratnych propozycji przytłacza. Warto jednak na bieżąco monitorować jakość rachunków bankowych. Jak wynika z badań ponad połowa Polaków przepłaca na swoim rachunku rozliczeniowo – oszczędnościowym. Wynika to z przywiązania do danego banku lub po prostu z niewiedzy. Najlepsze konto Najlepsze konto to takie, które w skali możliwości ogólnoświatowych daje nam najwięcej profitów. Idąc tym tropem, każdy konsument może liczyć dzisiaj na bezpłatne i internetowe korzystanie ze swojego rachunku. Konto bankowe nie stanowi dzisiaj wygody czy przywileju a konieczność. Wiedzą to instytucje bankowe i do granic możliwości obniżają opłaty za ROR-y. Ważnym parametrem przy wyborze konta jest stan pozostałych produktów oferowanych przez dany bank. Konto bankowe stanowi niejako przepustkę do pozostałych usług. Jeżeli będziemy chcieli kiedyś wziąć kredyt to możemy być pewni, że bank będzie od nas wymagał otwartego rachunku. Analogiczna sytuacja odnosi się do bankowej lokaty czy rachunku oszczędnościowego.